Ovaj put kreativni direktor NCS Colour-a, Karl Johan Bertilsson, bio je okružen publikom na Stockholmskom sajmu namještaja. Nije se ograničio samo na web konferenciju. Ljudi su u prostoru štandova čekali predstavljanje trendova boja 2024.+ prema NCS-u, dok je Bertilsson između ostalog objašnjavao da našim očima trebaju kontrasti kako se ne bi razboljeli i da je monokromatski sustav štetan.
I opet da je „boja strast i uzrok blagostanja“, te da „ponekad i najmanja razlika u nijansi ima veliki utjecaj“. Ali interes je, kao i uvijek kada NCS najavljuje trendove boja, bio usmjeren na predviđanje boja koje će vladati svijetom dizajna. Dakle, koje će biti boje 2024.?
2024. – godina akcije i bijega!
Posljednjih godina NCS je krenuo putem svijetlih i veselih boja. Malo prostora je ustupao bojama prirode. Zapravo, četiri kategorije identificirane za 2023. (Cocooning, Passagesm, Re-Genesis i Kidultz) promovirale su akcelerator hirovitosti. Ovaj trend vjerojatno neće izumrijeti. No, prema NCS-u, 2024. ćemo svjedočiti iznenadnoj potrebi za povratkom prirodi. U Stockholmu govore o „biofiliji 2.0“ zbog hitnosti borbe protiv klimatskih promjena. Sljedeća godina će stoga biti godina akcije. I tako će na scenu stupiti crvene nijanse. Ljubav, strast, zaustavljanje, sreća. Koliko značenja ima crvena boja? Također će se sve više koristiti tamne boje, koje se percipiraju kao elegantne, luksuzne i moćne.
TRENDOVI 2024.+
MLADI LJUDI
Prvi trend nosi nova generacija. Ona rođena s pametnim telefonima. Digitalni urođenici kojima su kontrasti boja vrlo važni. Etični i svjesni ljudi koji žele promijeniti planet. To je depresivna generacija koja teži radikalnoj sreći. Oni žive između Metaverzuma i održivog fizičkog svijeta. Žele čiste, sretne boje koje odražavaju oba prostora.
S 0570-G80Y / S 0502-Y20R / S 0570-G30Y / S 0520-B70G / S 1030-R40B /
S 1060-R30B
Ružičasta kojoj je suđeno da postane sve važnija i koja je već prisutna u mramoru Salone del Mobile 2022. Zelena koja označava svijetlu prirodu. Žuta koja, raskidajući sa žutim nijansama prošlosti, sadrži više zelene nego crvene i sve više krasi stolice i lampe. Elementi koji su sve prisutniji na tržištu i osvajaju prostor zajedno s uravnoteženim pastelnim bojama.
JEDINSTVO S PRIRODOM
U vrijeme kada digitalno ratovanje također preuzima primat, drugi trend predlaže život u jedinstvu s prirodom. Trend bijega iz Metaversea koji je bjesnio od pandemije. NCS se ponovno referira na ono što smo vidjeli na Salone del Mobile 2022.: prirodno je bolje. Bez dodavanja. Bez mijenjanja. Dakle, drugi trend su prirodne, iskonske boje s dozom topline i sreće, odnosno bez viška topline.
S 2040-Y60R / S 6020-G70Y / S 6010-Y10R / S 2010-Y / S 0505-Y20R / S 2010-B
Vrlo mat narančasta. Dvije luksuzne tamne. Neke izrazito niske boje. Čista nijansa plave, koja predstavlja bistru vodu.
SRCE / ZAUSTAVLJANJE
Suočimo se činjenicom da mnogo toga nije u redu s vremenom u kojem živimo. Htjeli bismo promijeniti njihov smjer. Htjeli bismo ih zaustaviti. Koja je boja koja poziva na zaustavljanje? Crvena. Boja koja također predstavlja ljubav i nadu. Dakle, crvena nam je potrebna i kada želimo da se stvari dogode i kada želimo zaustaviti događaje. To je također najraširenija nijansa u folkloru na svim geografskim širinama. To je i razlog zašto dominira u modi. Crvena simbolizira korijene. Crvena uvijek sa sobom donosi kontrastnu plavu i sirovo neutralnu pozadinu.
S 2040-R / S 1010-Y60R / S 5502-Y50R / S 1580-R / S 4040-Y30R / S 3050-R80B
Nadmoćno čista crvena, nedodirnuta vršcima drugih pigmenata. Inferiorno kromatski crvena. Topla siva. Kontrastna plava i drvenasta nijansa.
POGLED PREMA ZVIJEZDAMA
Tekuće čovječanstvo u bijegu u kaleidoskopu identiteta i osjećaja. Sve vrijednosti spolova su poništene. Nestaju etničke i geografske razlike. Jedino što je bitno je ljudsko biće. U ovom četvrtom trendu ističu se moćne boje koje odražavaju mističnost, duhovnost i luksuz. Eskapizam se ovdje ne shvaća kao bijeg, već kao energija i inspiracija. Neka vrsta psihodeličnog putovanja. Ljubičasta, povezana s bogatstvom i srećom, odlučujuća je u ovom trendu. Iz tih razloga vodi dijalog sa zlatnom, na iznenađujućem putovanju koje ne isključuje ni malo Tiffany-a.
S 3050-R60B / S 1020-R70B / S 2030-Y20R / S 7020-R60B / S 1050-B20G /
S 6030-Y80R
Tri vrlo različite nijanse ljubičaste. Trezveno zlatna. Tamno crvena boja o kojoj se mnogo raspravlja u automobilskoj industriji. Na kraju i nestašna tirkizna.